Tel / sms ~ 0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Tuesday

ROTA ~ Keropok Superbrand




Dulu hero babah suka sangat makan Ring..Ring..
Ala keropok yg warna oren2 tue..
Kalau makan sure penuh tangan & mulut warna oren gak..
banyak sungguh pewarna..

Walaupun xelok mkn junk food..
besalaa bdk2.. so TYi xperasan sebenarnya..
Rota..Pililahan TYi  bila mamak roti naik moto masuk Kg Makam dulu
rupa-rupanya ada SUPERBRAND..
Hebat...Sangat2 Hebat..
Org kata pilihan yang bijak bila gunakan brg SUPERBRAND..
sebab bkn semua produk ada SUPERBRAND..

So bg TYi mknlaaa apa2 keropok pun..
yang penting pilihlaahh yg ada SUPERBRAND..
so ada lagi kaa yg ada SUPERBRAND selain dari ROTA..??



Monday

Ratu Pb



Ratu Pb akan muncul..
Sapa dia..?
Mengapa dia..?
Apa kriteria pemilihan dia sbg Ratu..?

Tunggu..Tunggu..!!
Yang pasti..
Dia antara yang kita cari..
Dan byk lg di luar sana yg akn menjadi Ratu Pb..
Inilah dia..
Insyaallah akn bersama Akademi
Mencipta Impian baru beliau..

Tahniah.Tahniah..
Moga dipermudahkan...



Doa di Pagi Hari



بسم الله الرحمن الرحيم

Ya Allah Ya tuhan ku..
Aku berlindung dariMu daripada segala musibah..
Aku bernaung dariMu dari segala keberkatan..
dan Aku bersaksi akan Engkau yang wajib disembah
serta Nabi Muhammad s.a.w pesuruh Allah

Wahai Ya Allah 
Aku memohon keberkatanMu..
Untuk aku terus diberi kekuatan..
Diberi keampunan..
Diberi kasih sayangMu..
& dilimpahi segala rahmat yg nyata atau tersembunyi..


Ya Allah..Ya Tuhanku Yang Maha Mendengar..
Aku sangat Yakin akan KebesaranMu untuk mendengar dan menerima segala doaku..
Maka kau angkatlah doaKu ini sekecil-kecil zat yang telah Engkau ciptakan..
HambaMu yang cukup sifatNya..Yang bersyukur dengan setiap pemberianMu menadah tangan Ya Allah..
Memohon diberi Kejayaan dalam segala apa yang dilakukan..
Dengan rasa rendah diri kepadaMu wahai pencipta..
Janganlahh Engkau jadikan Kegagalan sebagai ujian untuk melihat erti kesyukuranKu..
dan HambaMu redha Ya Allah kerna itu adalah apa yang Engkau Janjikan kepada kami yang Berusaha..

Moga hari ini Ya Allah..
Akan lebih bermakna dari hari-hari sbelumnya..
Moga hari in Ya Rahman..
Akan memberi harapan kepada ku untuk terus bersama mereka yg Engkau bukakan pintu ati mereka ke jalanMu
Moga hari ini dan hari-hari mendatang Ya Rahim..
Akan menjanjikan suatu perkhabaran yang gembira untuk kami yang mencari rezeki dan redhaMu..

Seseungguhnya Ya Allah..
Hanya kepada engkau kami MEMINTA..
dan hanya kepada engkau kami MEMOHON pertolongan..
Makbulkanlahh Ya ALLAH..
Makbulkanlahh Ya ALLAH..
MAKBULKANLAHH YA ALLAH..

Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w..serta para sahabat..

Amin..Ya Rabbal Alaminn.



Sunday

Mr.Ray and Mrs Es




Apa kaa paedahhnyaa nie..? Nielaa aset KEYAKINAN yang TYi ada bila jumpa org.. Tak mahal mana pun..Bole..Bolehlaaaa.. Tapi amat puas bila beli hasil dari apa yang kita dapat.. Bak kata org "reward urself" dgn sumting yang bila kita tgk @ pakai @ miliki akn wat kita puas.. Sampaikan rasa tak lengkap kalau xguna @ pakai.. 
Terigt TYi masa belikan nie kat QueensBay Mall, Penang sempat gak belikan untuk tercinta jenama BONIA.. Nak angkat DIOR or MJ or ESPRIT tak minat katanya.. So bolelaa nk cover chaya matahari smbil drive..





Dan dlm handbag ESPRIT nie pun byk khazanahnya..
cuma xbyk RM..syiling byk kot.. tue yg berat..
mmg pening TYi kalau kuar xbawa ES..
Semua pengenalan diri ada dlm nie..

Alhamdulillah serba kekurangan dan sederhana..
Hidup mnggikut kemampuan diri..
tue yang TYi akn igt..
dan xsalah juga kalau suatu hari nnt TYi berimpian
tue bwa cash penuh handbag nie ke bank setiap ari..
AMIN


Jelajah Pencarian




Perjalanan menuju ke Sik, Kedah
makan masa yang agak lama gak..
dari Pekan Jeniang ke Sik ada dlm 50Km


Kiri - Kanan penuh ngan kebun getah..
jalan pun xberlampu..
Inilah satu janji yang AT akn kotakan bila anda dah bersedia
Kami akn pergi pada anda..
Hanya semata-mata melakar IMPIAN
yang dah lama diimpikan.

Kot mana nk pie..?
Kiri -Kanan - Terus atau U-Turn patah balik..?????
Temujanji dgn rakan lama..
Cikgu di daerah Sik..
Org umah dia plak jururawat daerah..
Lama xjumpa..
hampir 13 tahun..
Alhamdulillah bila dah ada Fb..

Sesapa yang turut sama dlm pencarian Ratu & Raja Pb..
atau ingin menjadi sebahagian dlm komuniti NYL AT..
atau ingin tahu apa yang kami lakukan..
semuanya percuma..

Jom add
https://www.facebook.com/tengku.idham

atau

0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Saturday

I Failed my Way to Success..




"FAR AWAY IN THE SUNSHINE ARE MY HIGHEST ASPIRATION..I MAY NOT REACH THEM.., BUT I CAN LOOK UP AND SEE THEIR BEAUTY..BELIEVE IN THEM..AND TRY TO FOLLOW WHERE THEY
LEAD..."

~Akademi Taipan 181~
0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

('',) Way to Success





YOUR IMIGINATION IS YOUR PREVIEW OF LIFE'S COMING
ATTRACTIONS

~ALBERT EINSTEIN~

Friday

Rezeki Allah di Tahun 2012


A new BaBy  is LIKE 

the BeginNG of ALL Thing..

HOPE..

A DREAM of POSSIBILITIES

Permata hati babah dan mama..
Tengku Muhammad Aqil Hadif b Tengku Yuzaimie Idham
tepat 0055 pada 31 Dec 2011
3.60kg berat..lebih skeat dr abg long..
tp ensom tetap sama mcm babah..





Alhamdulillah smua dlm keadaan terbaik..
Allah lindungi budak comeii babah..
langsung xda kuning yang dapat dikesan...
Bukan sebab ubat..tp atas tawakal dan usaha mama
makan Mahar (Jamu Wanita) dan minum BA setiap waktu..
Yang syok baby pun minum..
Tak Perlu nk masak dah..
Alhamdulillah...




tgklaa gelagat "abg long"
budak bijak babah dah besaq..dah pandai jaga adik..
sgt2 sayang ngan baby Hadif..
Ermm..babah laa jadi mangsa melayan hero babah..

Kesygan masih dlm pantang..
tp macam tak pantang..
smua keja ble wat..
dah xrasa sakit peranakkan jatuh..
Sakit pinggang..
"Batu" tak dok kat tempat dia..
SEmua Alhamdulillah..


Apa Rahsianya..??
Banyak yg TYi dan kesygan dpt dari mereka-mereka yang sgt2 serious dgn produk nie
bayangkan 3 hari bersalin dah tak payah ikat BARUT macam MUMMIA..
dan tak payah nk bertunggu sentiasa..
dan yang paling best gak..berat kesygan babah turun dgn cepat..
BUKAN kepada asal..
TAPI seperti ank dara dulu..

Sangat-sangat TERUJA..
so minggu nie dr K.Lumpur TYi akn ke Penang dan Terus ke Alor Staq dan Perlis..
Insyaallah kalau sahabat blog yang ingin dikongsikan..

JOm,,Jom..
Calling..Calling..
0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Thursday

Mutiara Kata



Dari Zubair bin Awwam r.a, dari nabi s.a.w sabdanya: 

“Apabila kamu menyiapkan seutas tali, lalu pergi mencari kayu api, kemudian 
dibawanya seikat kayu di punggungnya lalu dijualnya dan Allah memberi kecukupan bagi keinginannya, itulah yang lebih baik baginya daripada ia meminta-minta kepada orang ramai diberi ataupun tidak.

Wednesday

Ratu HatiKu..Ratu PB

Yang TERKINI..
Sensasi..
Kalau dulu nak sarung kain pun xmuat..
semuanya kini pasti bole..
Pb..oh Pb..!!





Cuti berpantang 44 hari..!!tp baru masuk hari ke- 25 kesygan dah mulakan tugas..ada yang call xsabar nk tau pasai Pb..ada yang nak ka xnk..!!tp bila dah tgk..dah rasa..dah sentuh..xda alasan utk menolak Pb..
Oh..Laaa Pb..
Kau menggilakan..

~sambil yang kaum ibu sibuk berPB..
TYI tolong jadi tukang paip sat..
pasang mana patut..




Semua nak cantik..semua nak lawa..semua nak sihat..?
so apa yg mustahil..?xda yang mustahil kalau itu matlamat di penghujung..
asal mahu pasti nak..asal mahu pasti jadi..

~bila dah dapat yg ideal..
pasti confident level tinggi..
idup dgn penuh keyakinan..
dan yang pasti Cantik..Sihat..Menawan..

So pada semua sahabat blog..
semua sibuk mencari Ratu dan Raja Pb..
Tahniah utk rakan2 biz yang bersungguh dlm mencari pasangan Pb masing2

Kini tiba masanya
 TYi mencari Ratu dan Raja PB TYi..

  • Anda layak jika ANDA warganegara MALAYSIA
  • anda layak jika ANDA lahir sebagai LELAKI @ PEREMPUAN
  • anda layak jika ANDA berusia 21 tahun ke atas
  • anda layak jika ANDA mempunyai BMI yang tidak normal
  • anda layak jika ANDA ingin SIHAT dan kembali mendapat berat yg IDEAL
  • anda layak jika ANDA mahu kembali YAKIN pada DIRI SENDIRI
  • anda layak jika ANDA mempunyai keinginan utk BERUBAH
*berikan masa dan IMPIAN anda utk kami realisasikan..
hubungi

 TYi 0.1.9.4.4.5.4.6.4.6 
Nazurah 0.1.9.4.2.2.4.3.4.3

atau 

SMS R&R PB
nama / umur / kawasan/  impian
ke 0.1.9.4.2.2.4.3.4.3


Ariel Zulkiflie

Al kisah ceritanya..
lama xupdate blog..
dapat msg dari kwn pejabat dulu..
"dijemput ke majlis perkahwinan saya pada 29hb Januari 2012.."


tahniah..tahniah..tahniah..
Inilah yg dikata jodoh dah sampai..
Jodoh bkn mai bergolek..
kenai sgt aTYI ngan si Azriel..
sgt2 memilih..sgt2 berhati-hati dlm mencari teman idup..
alhamdulillah ini adalah yg terbaik utk idupnya..

Permulaan idup yg pasti menggembirakan..
yang pasti membahgiakan..
sapa xsuka kawinn ooOoo..
org gila pun klau sebut kawin sure sengihhh..

Slamat kwn..slamat teman..selamat sahabat..
moga dia adalah permaisuri yg sntiasa di hati..
terlalu istimewanya dia kerana dia adalah insan terpilih..
berlian dlm pasir menimbun..

Semoga kekal ke akhir hayat dari TYI dan keluarga..

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang……


Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku, tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Kukuhkanlah ukhwah Islamiyah kami…
Agar kemesraan itu abadi… 
Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi…
Seiringkanlah kami melayari hidup ini…
Ke tepian yang sejahtera dan abadi…
Istiqamahkanlah kami ya Allah…
Demi meneruskan perjuangan kami dalam medan dakwah yang penuh cabaran ini… 
Jika ikatan yang Engkau tentukan ini…
Adalah satu pemangkin bagi kami… 
Untuk menyambung rangkaian mata-mata rantai…
Penerus perjuangan yang tidak akan terhenti ini…
Maka jodohkanlah kami…
Moga putra-putri kami bisa menjadi muslimin dan muslimat…
Pendokong jamaah… 
Penggerak gerakan Islamiyah… 
Tetapi ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan…
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh dari pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan peliharakanlah aku dari kekecewaan…
Jika aku gagal menagkis kekecewaan itu…
Pelihara dan mantapkankanlah imanku…
Moga kekecewaan itu tidak menggugat gerak kerja Jamaahku… 
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkan aku dengan takdir-Mu…
Aku redha dengan segala ketentuan dari-Mu…
Inilah ujian pentarbiyahan buatku… 
Sesungguhkan apa yang telah Engkau takdirkan…
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini… 
Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaanku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini…
Janganlah engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran… 
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan sefikrah yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Sama-sama dapat terus bergerak di dalam Jamaah Islam…
Andainya sudah ditakdirkan buatku…
Pendokong Jemaah bukan jodohku…
Mantapkanlah tarbiyahku…
Agar aku mampu membawanya bersama melalui liku perjuangan ini…
Sama-sama berusaha mendaulatkan Islam…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah padaku keturunan soleh dan solehah…
Yang pastinya menjadi aset utama penegak syiar agama-Mu… 
Ya Allah …
Redhakanlah perjuangan kami…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan peliharakanlah kami dari azab api Neraka…


Ameen…ameen Ya Rabbal a’lameen

Monday

Journey to Success II a.k.a JTS 2


Dah masuk 2012..
Akademi Taipan tak pernah terlepas pndang dgn perjalanan  ahlinya..
Alhamdulillah sekali lagi komitmen dari leader-leader hebat utk mereka yg trus berjuang..
untuk Taipan Warriors

Watak utama perjalanan Taipan Warriors..
mcm2 idea dah disusun..
mcm2 tindakan dah diperkemaskan,..
hanya utk warriors..
Jaya menjayakan..

CDM otai..
org lama dalam berniaga..
jauh dtg dari Kuala Lumpur..
bwa semangat dan kongsi pengalaman 11 thn dlm berniaga..

"siapa tak nak jadi kaya..tak salah jadi kaya..biar kita capai apa kita nk sebelum mati..
wlaupun sekali saja kita dpt rasai..
peluang yang dtg jgn tggu byk2 kali..
jgn sampai xsempat ambik peluang lagi.."

Sapa kata wanita tak perlu cari pendapatan..
yang tak perlu pie cari pendapat org utk idup kita..

mcm2 platform ada utk tambah pendapatan..
mcm2 cara ada klau nak berjaya..
syukur Akademi Taipan serious menjayakan mereka yg berimpian..
serious memberi peluang utk mereka berjaya..

Semua utk anda..
semua kena ambik..
semua kena buat..
JANGAN TENGOK SAJA ORG BUAT

"kalau dulu jadi penolong kanan sekolah..jd pendidik bdk2 sekolah
sekarang jadi mentor utk mereka yg ada impian..
Jangan tengok peluang yg terhidang..kena terus wat sampai jadi..
tak salah jadi tamak..
MANA ADA ORG TAMAK YG RUGI"

kalau dulu teruja dgn keindahan ciptaan tuhan..
terpesona dgn kemachoan sang teruna..
tapi kini aku hampiri Impian bersama mereka Taipan Warriors

Alhamdulillah "PB" memberi sinar baru dlm idup..
cukup sudah sengsara yg diuji..
cukup sudah menguatkan apa yg terjadi..
keperitan menanggung penyakit kronik hanya aku yg tahu..
semuanya ada sinar yg terang menerangi..


Penuh sesak..
ramai yang dah beri peluang kpd diri sendiri..
Jom..Jom..
Anda bila lagi..??
calling2 kalau berani..
cabar saya..cabar Akademi
hanya utk pastikan anda mencapai IMPIAN..
0194454646

















Friday

Abon OSBON Raja MLM

 Tahniah Abon dan Os..Jadi Raja MLM..Bawa balik cash RM350,000 tue..bukan sikit-sikit..

Sapa sangka..??
sapa duga..?
Sebut MLM smua dah mula rasa 'bernanah' telingga..
phone kwn2 ajak MLM pasti ramai yg menolak..

Come on laaa bro..
sejak kebelakangan nie..
semua dah "demam MLM"
taksah klau tak bercerita pasai MLM..

Tahniah OSBON..
Tahniah Os dan Abon..
Bila semua tak suka MLM..
dua artis yg dah tenggelam dek artis2 baru
muncul juara MLM..

Dengan MLM banyak cash yang depa bawa balik..
RM350,000 tue bro..
bkn sikit2..

memang btoi bila org slalu kata..
MLM nie lubang duit..
cepat buat duit byk..
yang best skali..
MUDAH.. 



Siapa sangka..
usia bukan penghalang untuk join MLM


~Maharaja Lawak Mega
a.k.a MLM

Thursday

CINTA MUKA BUKU ~ NAJWA LATIFF

Lagu yg menjadi bualan semua org..
ank muda remaja yg meningkat naik..
kali nie TYI sekadar nk suruh sama-sama kita hyati lirik lagu nie..

CINTA MUKA BUKU



Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku

Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku

Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. benarkah rasa itu..




Bagaimana harus bersua

Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama

WALAUPUN KITA TAK PERNAH BERJUMPA



Banyak persoalan yang berada di minda

Banyak tanda tanya dan juga kata kerja

OTAK KATA JGN HATI PULA KATA YA
Hidup tak menentu adakah ini cinta



Banyak soalan banyak juga jawapannya

KATA HATI DAN RASA TAK DIBIAR SAJA

SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA

HARUS PEJAM MATA DAN TERUS CUBA SAJA



Pabila kau renung tajam-tajam mata aku

Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku



Dan pabila kau katakan kau suka aku

Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Sedap lagu nie..
tp apa yg TYI ble ambik tau..
yg ble terperasan..
dari bait-bait lirik nie..
smua remaja antra kita pnah alami..
Sedikit yang TYI nak betnya..


KENAPA HARU SPERCAYA..?
KENAPA HARUS MEMPERJUDIKAN KPD YG KITA SENDIRI TDAK TAU
TDAK PASTI AKN KESUDAHANNYA..


alasannyha adalah kita berani..
kita sanggup hadapi risiko..


tapi sedarkah kita..
KENAPA kita takut plak utk hadapi sesuatu yg tidak perlu kita ragui..i..
yang perlu kita ambik peluang..
sesuatu yg rasanyha "inilah sesuatu yg AKAN MENGUBAH SeGALANAYa..


Monday

Riadah TerAkhir

Balik dari mkn knduri..
tgk jam awai lg..
tgk awan mendung..
nak p melewaq bwa family trasa ngantuk..
trigt rakan kongsi pun xjadi nk jumpa..
so melepak-lepak tepi pntai..
sambil biaq aqil "bebas"




~pic paling menarik..
segak ayu..
yg paling special "hero babah yg shooottt.."





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...