Tel / sms ~ 0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Tuesday

Bahagian 1 - Kuasa Minda

Alhamdulillah sedar tak sedar dah hampir 6 bulan TYI bersama dunia perniagaan..Masih terlalu mentah utk memberi nasihat dlm perniagaan..bagi TYI byk lagi yg perlu diteroka..byk lg pngalaman yg TYI akn hadapi..Insyaallah semuanya dgn sokongan anda semua..Moga Allah berikan kekuatan utk TYI trus berada dlm dunia perniagaan yg memerlukan semangat kental dan tidak mudah mengalah..

Dalam masa 6 bulan ini sedikit yang TYI nampak penting dlm setiap apa yg kita lalui..xkira dlm perniagaan mahupun hal seharian kita..Perkara-perkara ini yang membawa kita terus dengan IMPIAN dan MATLAMAT kita..Sekadar ingin berkongsi..moga ILMU yang ada dpt menjadi AMALAN yang ada utk ditinggalkan.

TYI yakin dan percaya dlm kehidupan seharian kita MATLAMAT dan IMPIAN adalah perkara penting untuk kita jadikan kayu pengukur segala apa yang kita lakukan..Namun bagaimana untuk mencapai IMPIAN tersebut..?Tak kira apa IMPIAN kita..Nak balik keja awal setiap ari..!!Nak turun 5kg bln posa..!!Buat duit raya byk thn nie..!!Mahupun jadi Perdana Menteri Wanita 1 Malaysia..!!!!

Kuasa Minda


Element utama yang paling penting dalam anda berIMPIAN..Mungkin kata2 tak masuk dek akal..boleh ka..?Macam susah ja..!! semuanya adalah mainan minda yang perlu anda kuasai..Bagaimana seorang anak muda kampung boleh memandu BM 5s dan mendapat pndapatan tetap RM20,000.00 sebulan..?Sedangkan zaman remajanya hanya dengan kegiatan merempit dan bersosial dengan kwn2..Hanya dengan mengubah persepsi MINDAnya..Aku Boleh..!!Mudah Sgt..!!Pasti Dapat..!!So segalanya mungkin..dan tak ada yang ,mustahil..
Ramai yang tahu mengenai perkara ini..tp ramai yg gagal menguasai minda mereka..malah minda kita sering terikut dgn emosi..Perlu diketahui MINDA tak dpt membezakan antara benda nyata dan illusi -(dari Prof Tn Hj Hanim Partner Dr. Fazillah Kamsah)..Ini dinamakan peringkat MINDA ALPHA..Sebagai cth, kita sering takut bila menonton crita hantu..padahal hantu dlm tv adalah lakonan.. kenapa perlu takut..??Sebab MINDA telah dikuasai oleh emosi 'takut'..Jadi kuasailah minda kita dengan sesuatu yg positive..kata2 yang positive agar emosi dan tindakan kita akan menjurus ke arah IMPIAN yang kita lakarkan..Alhamdulillah Kuasa MINDA inilah yang membuatkan TYI mencapai IMPIAN untuk ke DISNEYLAND HONG KONG hanya dengan gerak kerja 2 bulan...Insyaallah


kuasai minda kita dengan ungkapan yg POSITIVE

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...