Tel / sms ~ 0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Tuesday

2012 Tahun Mencabar


Salam sahabat blog..
lama tak update..Bz skeat ngan suasana yg cukup menggujakan..Bila lahir sorang demi sorang Leader baru.. Alhamdulillah pembuka kepada pintu rezeki yg ALLAH janjikan untuk kita yang mahu dan xpernah berputus asa..Moga dipermudahkan..Amin

Tertarik TYi ngan keratan akhbar bulan lepas..selak-selak dan ternampat apa yang cuba disampaikan oleh orang hebat no . 2 negara.. "Tahun Mencabar Penjawat Awam.." tue yg ada SBPA..ambik posoive atas apa yg diperkatakan..Buang sikap rasa selesa bila dh dapat keja kerajaan..Itu adalah kata dasar yg cuba disampaikan pada pandangan TYi..

Zaman dah berubah..penjawatan awam bukanlah satu platform utk bekerja ngan relax malah persepsi org ramai tentang jaminan bila dh mula keja di sektor awam dah xda lagi..Siap hebat..siapa ada peluang..siapa cepat..tue adalah kelebihan..Birokrasi..??Pikilaaa sendiri..

Kepada org awam plak..apa yg cuba disampaikan pasti membuka minda semua.. "Tahun Mencabar" ~ dengan erti kata lain..Jom berusaha untuk terus ke mercu..untuk terus ke hadapan..Apa yang ingin kita semua miliki bukan dari ihsan org ramai..bukan pula dari ihsan kerajaan..Jangan hanya bergantung kepada apa yg pernah disogokkan kepada kita dlm bentuk subsidi..dalam bentuk dana..Dah cukup untuk kita bergerak sendiri dipandu oleh mereka yang sentiasa ingin bersama..

Insyaallah sahabat blog..
Sampai bila kita ingin terus dimanjakan..
Jom berfikir dgn matang..
Jom jadi fighter untuk diri sendiri dan kehidupan..
Untuk mereka KESAYANGAN..

"REZEKI ALLAH LUAS UNTUK KITA KONGSI DAN DITEROKA.."

1 comment:

  1. tak salah pun org goverment nie..bkn sbb budaya..smua terletak kat dri sndiri..mana2 keja pun klau p lambat masuk awai pun ada gak..bkn goverment ja..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...