Tel / sms ~ 0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Saturday

Insan Hebat..

TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY TAN SRI SYED


Pendidikan :SPM
Mula berniaga :19 tahun (jual beli lembu dan kerbau)
Kekayaan :RM1,425 juta
Ke 7 terkaya di Malaysia
Ke 32 terkaya di Asia

Dilahirkan di Alor Setar, Kedah dan asal-usulnya berasal dari Hadhramaut, Yemen. Merupakan anak ketiga daripada tujuh orang adik beradik dan hidup dalam keadaan yang serba kekurangan di rumah kayunya yang terletak di Kampung Hutan Keriang..

Insan hebat ini menyambung persekolahannya hingga ke tingkatan lima di Sekolah Saint Micheal's..Beliau bukanlah orang yang berpendidikan tinggi..tidak pernah belajar hingga ke peringkat universiti. Namun, ini tidak bermakna beliau seorang yang tidak berilmu. Kebanyakan ilmunya diperoleh melalui pengalaman secara langsung apabila beliau bergiat dalam dunia perniagaan sejak kecil lagi..BERANILAHH UNTUK MENCARI ILMU...!!

Pernah Tan Sri berniaga daging dari rumah ke rumah,kedai ke kedai (YANG MANA SEKARANG INI RAMAI BERANGGAPAN PERNIAGAAN MLM) hanya bagi tujuan untuk membantu keluarganya..berkat semangat dan impiannya beliau berjaya dan ini menambahkan keyakinan beliau untuk trus meniaga...!!Hebat insan ini..melakukan sesuatu yang org lain tidak inginkan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...