Tel / sms ~ 0.1.9.4.4.5.4.6.4.6

Sunday

Sharing Hujung Minggu

Jumaat dan Sabtu yang bermakna..
Pasti amat bermakna  bila dapat berjumpa dgn insan2 tersyg..
Pada sebelah mlmnya, bertemu dgn kwn2 lama..yang masih tercari-cari peluang utk melakukan sesuatu..
Ada yang merungut takda masa..ada yang mengeluh "aku tak reti.."
Masing-masing dgn alasan yang tersendiri..walaupun ati meluahkan ingin mncari peluang sesuatu..

Sebenarnya buka alasan semata-mata yang diberi..tp aku lebih fhm keyakinan untuk memberi peluang kpd diri sendiri masih tiada..Lebih suka utk tunggu dan lihat..tiada "action" wlaupun mereka percaya peluang yang ada boleh merubah @ menambah-baik idup mereka..

"Hang takpalaa..Boleh..!" "aku tak reti.." "Aku takda masa.."

Aku bermula dgn "part time" dan masih secara part time..dlm keadaan ujung minggu balik ke Penang berjumpa insan2 tersyg..jayakan rakan niaga..masih boleh buat..dan alhamdulillah masih boleh berjaya..Di mana erti masa bg aku..?Malah sama setiap org punyai 24JAM..Bolehkah aku buat..?Memang pada mulanya aku tak reti..malah sehingga sekarang masih belajar dari CDm Fitri..CDM Kartini & Kamaruddin..malah xmalu utk bertnya kpd CDM henat yang lain..CDM Faridah pakar motivasi..serta DDM Din dan Shukri..kerana mereka2 ini hebat..penuh dgn pengalaman..Perlukah aku malu..??Perlukah aku rasa susah..? Perlu sekiranya aku selesa dgn keadaan aku sekarang..!!Tapi sampai bila..??Bekerja dr pg sampai mlm..Malah ada yang bekerja setiap hari 12 jam..Tahniah..Hebat..Tp masih ada leteran "sampai bila..?" Letih..!!

Ayuh kwn2..bkn utk aku semua nie..aku cuma berkongsi peluang..malah pertemuan kita pada 3 bln lepas pasti anda igt..pada waktu tue..aku masih baru sgt dgn perniagaan..masih tercari-cari permulaan..dan yang pasti kalian adalah org yang terawal yang aku kongsi..Atas dasar kwn..Susah senang kita bersama..Biar kita rasa dan berkongsi kerna kelak hubungan kita pasti akn lebih kukuh..Takda istilah mara bg aku..Aku cuma berkongsi saat2 manis menanti tarikh 18hb utk je Disneyland Hong Kong..Jika 3 Bln lepas aku mengajak kalian utk ke Disneyland..dan kini mungkin berkat doa anda aku akan ke sana..

Jom rebutlah peluang..berilah peluang pada diri sendiri..Sama-sama kita cabar diri sendiri..Bukan utk aku..Tapi utk diri sendiri..Untuk org yang tersayang..Peluang..!!Peluang..! Belum pun ke Disneyland dah bermula kempen ke Umrah / Belgium - Armsterdam.. Jom sama-sama kita ubah dan tetapkan impian.. Percayalah kepada diri sendiri..Anda semua hebat..Anda pastinya membanggakan insan-insan yang anda syang..mereka pastinya tersenyum bila melihat kita berjaya..

Kenapa  org lain boleh..?kenapa tidak aku..?
Bagaimana mereka semua bermula..?kenapa tidak aku..?
Kenapa ada yang bekerja kilang 12 jam pun boleh memandu kereta mewah..?kenapa tidak aku..?
Wah..!!anak muda pun dah pandu Honda Accord..ada juga yang bawa mini cooper..
KENAPA TIDAK AKU...KENAPA..KENAPA..????
Padahal kwn aku sendiri dah memperkenalkan peluang..tapi aku..?merunggut dgn kerja sekarang..dan takda 'action' utk berubah..Aku takut..?Tp kalau aku xberani mcm nielaa hidup aku..

Aku takut untuk dikecewakan..tp aku perlu berani utk mencari pasangan..takkan aku nk membujang..!!
Aku takut untuk gagal..tp aku perlu mencuba..Allah tue kan Maha Kaya..Maha Pengasih..

Insyaallah..2-3 jam aku bersama anda sekadar utk berkongsi peluang..bukan desakan..tp atas dasar kwn..Jom..kita bermula..Ambillah Peluang ini..Insyaallah lebih indah perjalanan ke Umrah bila kwn2 baik aku sendiri tawaf dan sa'ei sekali..Insyaallah..

"Rezeki Allah Luas Untuk DiTeroka dan Di Kongsi.."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...